loading...
مهندسین مکانیک پیام نور ایلام
ایرج سلیم پور بازدید : 8 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

یک دانش آموز 15 ساله کانادایی چراغ‌ قوه ای را طراحی و ساخته است که با گرمای بدن کار می کند. آن ماکوسینسکی دانش آموز دبیرستانی و چراغ قوه وی برنده نهایی جشنواره علمی گوگل شدند. این چراغ قوه ال ایی دی با اثر گرما - برق کار می کند و نیروی برق خود را از نوسان سطح دما می گیرد. این چراغ قوه به نوعی طراحی شده است که وقتی یک طرف آن به واسطه گرمای دست گرم می شود هوا از سمت لوله خالی آن عبور کرده و آن را خنک نگاه می دارد. برق تولید شده با نوسان دما بین هر کدام از دو سوی پوشش چراغ قوه قدرت لازم برای روشن شدن چراغ های ال ایی دی را فراهم می کند. آن ماکوسینسکی دو چراغ قوه مختلف ساخته است. چراغ قوه نخست با استفاده از یک لوله آلومینیومی ساخته شده که به علت خاصیت رسانایی حرارتی بالای آن به خوبی گرم می شود و چراغ قوه دوم با استفاده از یک لوله پی وی سی ساخته شده است. هر دو چراغ قوه وقتی که تغییر بین دمای محیط و بدن بالاتر می شود، بهتر کار می کند. به عبارت دیگر هرچه محیط سردتر و بدن گرم تر باشد کار با این چراغ قوه ساده تر می شود. درحالی که این چراغ قوه ها با دمای 10 درجه سانتیگرادی کار می کند، اما باید اذعان کرد که نور آنها در دمای 5 درجه سانتیگراد بیشتر است. براساس اظهارات این دانش آموز 15 ساله هر دو چراغ قوه برای 20 دقیقه نور ثابتی دارند و این نور ثابت حتی در دمای گرم تر نیز وجود خواهد داشت. هزینه نهایی ساخت هر کدام از این چراغ قوه ها اندکی بیشتر از 25 دلار بوده است اما اگر آنها به تولید انبوه برسند، هزینه ساخت آن به طور قطع پایین تر می آید. قرار است ماکوسینسکی و دیگر 14 فینالیست جشنواره علمی گوگل در ماه سپتامبر به کالیفرنیا بروند تا برندگان در سه گروه سنی اعلام شوند و برنده جایزه بزرگ بورسیه 50 هزار دلاری گوگل و یک سفر به جزایر گالاپاگوس را دریافت خواهد کرد. جشنواره علمی گوگل که با محدودیت سنی برگزار می شود یک رقابت علمی آنلاین است که به صورت سالانه با حمایت شرکت گوگل، لگو، سرن، نشنال جغرافی و ساینتیفیک امریکن برگزار می شود.

alibiglari بازدید : 6 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

در این تصویر به جز خط‌های عمودی سفید و مشکی، چه تصویری را مشاهده می‌کنید؟ آیا می‌توانید در این عکس، چهره مخفی یک زن را ببینید؟!
برای مشاهده تصویر پنهان می‌توانید از مانیتور چند قدم فاصله بگیرید حالا در این تصویر چه مشاهده کردید؟ این یک خطای بصری است که با دور و نزدیک شدن تصویر، در چشمان شما رخ می دهد ...

 

alibiglari بازدید : 12 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (2)
مهندسين سيالات کارهاي مهندسين جامدات را مي توانند انجام دهند در حالي که اين گرايش بيشتر مربوط به موارد زير مي باشد :
نقل و انتقال مايعات صنعتي ، عمل احتراق داخل ( مثلاًً در يک موتور )، ايروديناميک يک وسيله مانند خودرو .

مهندسي مکانيک گرايش حرارت و سيالات چه کاربردهايي دارد ؟
تخصص اصلي سيالاتي ها بيشتر در طراحي تاسيسات و مسايل گرمايشي و سرمايشي ساختمانها و کارخانجات است و در نهايت در بعضي از مسايل ايروديناميکي مي توانند کار کنند که در اين قسمت با مهندس هوا و فضا گرايش ايروديناميک مشترک هستند همچنين انتقال مايعات صنعتي از نقطه اي به نقطه ديگر در اين گرايش از علم مکانيک بحث مي شود .

از مهندس مکانيک حرارت و سيالات چه انتظاراتي وجود دارد و دانشجويان در مدت کارشناسي چه چيزهايي ياد مي گيرند ؟
طراحي قطعات جامد ، طراحي خطوط لوله ، طراحي انتقال مايعات و نيروهاي وارد شده از طرف مايعات و گازها ( موارد بالا با گرايش جامدات مشترک است )
و در گرايش حرارت و سيالات ، انتقال حرارت بيشتري نسبت به جامدات مي خوانند و در زمينه ماشين هاي دوار مانند توربين ها و پمپ ها مطالعات بيشتري مي کنند و بطور کلي مطالعات بيشتري در زمينه دروسي که با سيال (مايع و گاز ) در ارتباط است دارند .

محيط کار مهندسي مکانيک گرايش حرارت و سيالات چگونه است ؟
سيالاتي ها نيز مانند جامداتيها مي توانند در کارخانجات يا در شرکتهاي مشاور کار کنند در صورتي که شانس جذب فارغ التحصيلان حرارت و سيالات در شرکتهاي مشاور کمي بيشتر از جامداتي هاست و دليل اين امر اين است که رشته حرارت و سيالات به رشته مهندسي شيمي نزديک است و غالباًً شرکتهاي مشاور ترجيح مي دهند يک مهندس مکانيک حرارت و سيالات استخدام کنند که هم مهندس شيمي و هم مهندس مکانيک شرکت باشند و چون در کشور ما نفت ، گاز و پتروشيمي اهميت خاصي دارند و شرکتهايي که در اين زمينه کار مي کنند زياد هستند پس فارغ التحصيلان حرارت و سيالات شانس بيشتري نسبت به مهندسين مکانيک جامدات براي کار در شرکتهاي مهندسي مشاور دارند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 24
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 287
  • بازدید کلی : 8,498